Vej-eu.dk - Sådan undgår du, at dit anlægsprojekt havner i en shitstorm
KOMMENDE KURSERUNDERVISEREBETALING MMNYHEDEROM VEJ-EU
  SØG
DATO9. juni 2021 PRISKr. 4.000,00
PRISEN ER EKSKLUSIVE MOMS
STEDComwell H.C. Andersen, Odense C FRIST7. maj 2021
TID08.30 - 16.00 DAGE1
ANTAL25 deltagere LEDIGE 25 pladser
KONTAKTHanne Tuegaard
hanne@vej-eu.dk, 20604835
Sådan undgår du, at dit anlægsprojekt havner i en shitstorm
Print
Kender du Bylivsakseprojektet i København? Hvis ikke, så forestil dig noget nær en vejspecialists værste mareridt: Politikerne har lagt en plan, og du har som specialist taget deres forholdsvis vage idé og lavet en køreplan for, hvordan den skal blive til konkret virkelighed. Du sætter gang i hjulene, men så rammer 'shitstormen'. Borgerne demonstrerer og blokerer vejarbejdet, og journalisterne er som altid klar til at kaste sig over den dårlige historie. Projektet bliver forsinket, og du når ikke dine mål. Beboerforeningens formand kalder det 'kommunal tromlen hen over beboere og forretningsdrivende'.Se bare her Pisserenden overgiver sig aldrig

På dette kursus får du en drejebog for, hvordan du undgår at havne i den situation. Vi lærer dig dét, du bør vide om god kommunikation ifm. anlægsprojekter og klæder dig på til at tackle situationer, hvor der går politik i det hele.

De mest almindelige udfordringer kan løses med strategisk, proaktiv kommunikation til borgere og virksomheder. Vi tager derfor udgangspunkt i holdets egne cases og sørger for, at du får arbejdet med at lave en konkret handlingsplan, der er realistisk og til at føre ud i livet.
Udbytte af kurset
Helt konkret instruerer vi i en opskrift for kommunikation, der sikrer, at du kan:

» Lave en kommunikationsplan og identificere de vigtigste grupper af borgere og virksomheder.
»Prioritere forskellige kommunikationsindsatser, så du når alle de borgere og virksomheder, der bliver berørt af vejprojekter - fx borgermøder og andre fysiske interaktioner, opsøgende pressearbejde og indsatser på sociale medier.
»Kommunikere proaktivt. Vej- og anlægsprojekter i det fysiske, offentlige rum holder sig ikke under radaren. Du skal ud med dit budskab. Dermed sparer du og dine kollegaer tid på ikke at skulle besvare klager.
»Svare på kritik på en saglig og imødekommende facon. Kritikken vil ramme, men med kommunikation i øjenhøjde kan du reducere omfanget og risikoen for en decideret "shitstorm".
Det lærer du
Kurset er opbygget, så du anvender kommunikationsværktøjer på din egen case. Har du ikke egen case, arbejder du i en gruppe, der hjælper en anden deltager med at udarbejde en konkret plan. Derved kombinerer kurset virkelighed og teori.
Sådan er kurset
Kurset er bygget op om korte præsentationer fra underviser, diskussioner og case-baserede øvelser, der er designet til at give dig dét, du bør vide om god kommunikation, når du skal lave anlægsprojekter.

Medbring en case, hvis du har en! Fx et anlægsprojekt, der berører både borgere og lokale virksomheder.
Deltagere
Vej-specialister i kommuner, regioner og stat. Ingeniører, projektledere og kommunikationsfolk, der har ansvar for, at anlægsprojekter er færdige til tiden.
Undervisere
Underviser er Seniorrådgiver Karen Bendix Terp, Rhetorica.
Specielle forhold
Gæsteforelæser: XX

Kurset er incl. forplejning i dagens løb.

Kurset leveres af Rhetorica, der igennem mange år har rådgivet og træning fagfolk i såvel offentlig som privat sektor.
FIND VEJ TIL KURSUSSTED
Fra:
Til:
VEJ-EU  |  Guldalderen 12  |  2640 Hedehusene  |  Tlf.: 7217 0217  |  CVR: 86632012  |  EAN: 5790001900410  |  faktura@vej-eu.dk  |  info@vej-eu.dk